Skip links

LEZEN

LUISTEREN

VAN ALLES

wat staat er in een online marketing plan

Facebook
Twitter
LinkedIn

Wat is een online marketing plan?

Een online marketingplan is een document dat is ontwikkeld om de algemene marketingstrategie van een bedrijf, of een website, te onderbouwen. Het bevat een verzameling marketingactiviteiten die bedrijven willen uitvoeren, en specifieke doelen die apart van elkaar worden gemeten, om er zeker van te zijn dat ze geen geld verspillen aan marketinginspanningen.

Wat zit er in een online marketing plan?

Een online marketing plan bestaat uit een aantal onderdelen, waaronder:

1. Doelstellingen

Het eerste en belangrijkste onderdeel van een online marketingplan is het stellen van doelen. Welke doelstellingen wil je bereiken met je online marketingcampagne? Dit kan variëren van het genereren van meer verkeer, het verhogen van de conversies, het verhogen van de leads, of het bereiken van een bepaalde ROI.

2. Analyse van het marktklimaat

Het is belangrijk dat u precies weet welke online bronnen beschikbaar zijn om verkeer te genereren en wat de concurrentie al presteert. Deze informatie helpt je om je online daaden te sturen naar een doelgericht en betekenisvol plan.

3. Strategie ontwikkeling

Hierbij ga je na wat takken van online marketing er voor jouw bedrijf zijn en om er een campagne uit te voeren. Hierbij is het belangrijk om te weten welke mix van strategieen het beste aan je doelen voldoen. Denk aan SEO, SEM, contentmarketing, e-mailmarketing en Social media marketing.

4. Budget bepaling

Stel een budget op voor alle activiteiten binnen de campagne. Hier kun je ook de tijd inschatten die je ervoor in moet steken om de doelen te bereiken. Dit is belangrijk om te weten voordat je iets uitrolt.

5. Uitvoeren campagne

Het uitvoeren van de campagne is het laatste onderdeel van je online marketingplan. Let hierbij goed op alle analytics die je verzamelt om te zien wat het beste resultaat oplevert. Aan de hand daarvan kun je je strategie aanpassen.

Conclusie – Wat staat er in een online marketing plan?

In een online marketingplan staan doelstellingen, analyse in marktklimaat, strategie ontwikkeling, budget bepaling en het uitvoeren van de campagne. Het is van cruciaal belang om een ​​online marketingplan te hebben omdat het je helpt je online marketinginspanningen effectiever en doelgericht te plannen.

'post', 'posts_per_page' => 3, 'orderby' => 'date', 'order' => 'DESC' ); $the_query = new WP_Query($args); if ($the_query->have_posts()) { echo '
'; while ($the_query->have_posts()) { $the_query->the_post(); echo '
'; if (has_post_thumbnail()) { the_post_thumbnail('full', array('class' => 'featured-image')); } echo '

' . get_the_title() . '

'; echo '
'; } echo '
'; wp_reset_postdata(); } ?>
This website uses cookies to improve your web experience.