Online versus Offline Marketing
Wat is het verschil?
Online marketing omvat alle marketingactiviteiten die online worden uitgevoerd. Denk hierbij aan acties op social media, websites, zoekmachines, affiliates, e-mails en banners. Offline marketing refereert aan alle andere vormen van marketing. Waaronder radio- en tv-advertenties, advertorials, flyeracties, promoties en handelsbeurzen.
Voordelen online marketing
- Groter bereik: Met online marketing is het mogelijk om een wereldwijd bereik te creëren en het product of de dienst goedkoop op een groot aantal mensen te promoten.
- Effectief: Online marketing is tegenwoordig de meest effectieve vorm van marketing. Het is mogelijk om de prestaties van bijna elke campagne realtime te meten voor een betere ROI.
- Voordelig: Online marketingkampagnes zijn voordelig omdat u zelf controle heeft over uw budget. Je betaalt alleen wanneer er een gebruiker of een klik is.
Voordelen offline marketing
- Vertrouwen: Offline marketing creëert relaties, het versterkt de relatie met klanten en levert een gevoel van vertrouwen op bij het bereiken van potentiële klanten.
- Herinnering: Offline marketing is een effectieve manier om de merkherinnering te versterken. Of het nu gaat over een flyeractie, promotieactie of advertentie, het expertteam zal zich herinneren waar het merk vandaan komt.