wat is een online marketing funnel


Wat is een online marketing funnel?

Online marketingfunnels zijn een belangrijk onderdeel van een online marketingstrategie. Het concept is bedacht door bedrijfsmarketeers om het kopen of verkopen van producten op een efficiente en effectieve manier te bevorderen.

Het concept

Het doel van een online marketingfunnel is om klanten te verleiden om iets te kopen door hen een meeslepende ervaring aan te bieden van het begin tot het eind van de deal. Doel van deze meeslepende ervaring is om hen over te halen om het gewenste product te kopen.

De verschillende stadia

Deze meeslepende ervaring omvat een aantal stadia.

  • Awareness: Het doel van de awareness-fase is om door middel van content, advertenties en andere online marketingtechnieken potentiële klanten te trigger dat je product bestaat.
  • Interest: Hiermee probeer je klanten te interesseren door hen informatie te geven over het product en de erbij horende voordelen.
  • Consideration: Hier geef je de klanten de kans om meer te weten te komen over de verschillende opties die je hebt verstrekt en de eventuele risico’s die gepaard gaan met het kiezen van een bepaald product.
  • Intent: Hier richt je je op het verhogen van de intenties van de klant om te kopen.
  • Evaluation: Hier evalueer je de klanten om te zien of ze geschikt zijn om het product te kopen.
  • Purchase: Tot slot maakt de klant een transactie om het product te kopen.

Een succesvolle marketingfunnel

Om een succesvolle online marketingfunnel te creëren, is het belangrijk om de juiste kanaleni te gebruiken die geschikt zijn voor je doelgroep. Tevens is het van belang dat je klanten op een klantgerichte manier benadert. Als je alle stappen correct volgt, kan een online marketingfunnel succesvol zijn in het genereren van meer verkopen.

Leave a comment