wat doet een online marketing specialist

Klant

Werk

Datum


Wat een online marketing specialist doet?

Een online marketing specialist is verantwoordelijk voor de marketingstrategie, -ontwikkeling, -uitvoering en -analyse. Een online marketing specialist helpt merken bij het beantwoorden van vragen zoals: Hoe kunnen ze hun begrip verhogen van hun markt, wat hun verkoopkanaal moet zijn, waar de concurrentie hun advertenties plaatst en hoe ze de doelen van hun bedrijf kunnen bereiken.

Hoofdtaken

De taken van een online marketing specialist zijn:

  • Strategie – een online marketing specialist helpt bij het bepalen van de beste doelgroep, strategieën, technieken, middelen en hulpmiddelen om de doelstellingen te bereiken.
  • Ontwikkeling – Tijdens de ontwikkelingsfase verzamelt en analyseert een online marketing specialist data om een strategie voor marketingactiviteiten te ontwikkelen en uit te voeren.
  • Uitvoering – Aan de slag met de campagnes en activiteiten, onderzoeken en rapporteren over hun vorderingen.
  • Analyse – Evalueer de resultaten van bestaande strategieën en ontwikkel meer krachtige, naar resultaten gerichte marketingstrategieën.

Vaardigheden

Om succesvol te zijn bij online marketing heeft een online marketing specialist vele verschillende vaardigheden nodig. Deze vaardigheden omvatten:

  • Kennis van SEO, SEM, SMM, neurowetenschap, klantgedrag en nog veel meer.
  • Het vermogen om onderzoek en analyses uit te voeren.
  • Competitief denken en oplossingsgericht denken.
  • Uitmuntend in communicatie, organisatie en management.
  • Het vermogen om onverwachte uitdagingen aan te gaan.
  • Creativiteit om campagnes en strategieën te creëren.

Een online marketing specialist is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve marketingstrategie voor hun klanten. Ze zijn gespecialiseerd in het optimaliseren van de online zichtbaarheid, verkeer en omzet door gericht verkeer te genereren met behulp van verschillende online marketingtools.