Wat is een online content marketeer?
Een online content marketeer is een professional die zich bezighoudt met het creëren en promoten van merkboodschappen, producten en services via Internetmedia. Het doel van hun campagnes is om te zorgen voor een hogere bekendheid van producten/diensten van een bedrijf, zowel binnen als buiten de doelgroep.
Taken van een online content marketeer
- Het bedenken van campagnethema’s: Het gaat hierbij om het ontwikkelen van beknopte thema’s of argumenten die online kan worden gebruikt, waarin communicatie richting de markt wordt gebracht.
- Het creëren van content:Online content kunnen artikelen, blogs, video’s, advertenties of webmaster tools zijn. Het is de taak van de content marketer om deze te maken, te bewerken en te beheren.
- Het analyseren van data: Omdat geen enkele marketingactiviteit zinvol kan zijn zonder dataanalyse, houdt een content marketeer zich bezig met het analyseren van data om te weten welke strategieën het meeste konden leiden tot resultaten.
- Het promoten van content: Content marketeers zijn ook verantwoordelijk voor het verspreiden van content via Social Media, SEO, Adwords en E-mailmarketing.
Vaardigheden die nodig zijn als online content marketeer
- Goede communicatieve vaardigheden
- Creativiteit
- Goede kennis van SEO
- Goede kennis van sociale media
- Analytische vaardigheden
- Kennis van HTML en CSS
- Kennis van content management systemen (CMS)
Als je denkt dat je deze vaardigheden bezit en een sterke interesse hebt in content marketing, dan is het werken als online content marketeer wellicht iets voor jou!