Skip links

LEZEN

LUISTEREN

VAN ALLES

Welke vorm van content zal in de toekomst belangrijker worden?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Content vormen die in de toekomst belangrijker worden

Content speelt een essentiële rol binnen de digitale marketingwereld en de vorm waarin deze content aangeboden wordt, heeft een grote impact. Om te blijven gedijen of om nieuwe klanten aan te trekken, is het belangrijk om verder te gaan dan wat momenteel populair is. Dit artikel gaat in op de content-vormen die in de toekomst waarschijnlijk belangrijker zullen worden.

Interactieve content

Interactieve content staat bekend om een interessante manier om content te engageren. Daarom zal interactieve content waarschijnlijk in de toekomst nog relevanter worden. Interactieve content kan bestaan uit:

  • Live quizzes: dit zijn snelle quiz-achtige directe ervaringen met content. Hiermee worden gebruikers de mogelijkheid gegeven om bijvoorbeeld leer- en lespakket materialen verkrijgen of om een soort spel te spelen.
  • Interactieve infographics: deze infographics worden zo opgemaakt dat er tabbladen of opties te selecteren zijn en dat bepaalde onderdelen vergroot of verkleind kunnen worden.
  • Chatbots: webgebaseerde robots die gebruikt worden om vragen van bezoekers te beantwoorden en om zichzelf te introduceren.

Content met veel visuele elementen

Met name vormen als foto’s, video’s en infographics zullen in de toekomst steeds belangrijker worden. Deze vormen van content hebben namelijk een betere prestatie op websites en dragen bij aan een betere conversie-ervaring. Ook klanten krijgen meer contact met de producten en diensten door de visuele elementen. Door de komst van 360 graden foto’s en videos, kunnen consumenten een echte virtuele tour krijgen van het bedrijf of van het product, en op die manier naar verlangde doelen leiden.

Diepgaande content

Content met meer diepgang, zoals whitepapers, blogposts en artikelen, zal in de toekomst steeds meer toegeganen worden. Omdat diepe content meer inzicht in een bedrijf biedt, en klanten meer informatie geeft over producten, productlanceringen en verschillende bedrijfsactiviteiten, is het noodzakelijk om diepgaande content te produceren.

Vergroting van contentcommunicatie

Het verhogen van de contentcommunicatie zal ook belangrijker worden in de toekomst. Bedrijven die content gebruiken als manier om met klanten te communiceren, zullen meer interactie creëren, waarmee klanten meer betrokken zijn.

Contentstrategieën

Strategische content-marketing kan bedrijven helpen om hun gewenste doelen te bereiken. Bedrijven moeten meer inzetten op strategisch gedefinieerde content, aangezien dit resulteert in meer verantwoordelijkheid voor de inhoud die hunsite bezoekers it,en een betere betrokkenheid bij hun doelgroep.

Conclusie

Het is duidelijk dat elk bedrijf dat op zoek is naar continuïteit en groei, in de toekomst moet investeren in content. Hoewel dit niet betekent dat je alle gebruikelijke content-vormen achterwege moet laten, zal het experimenteren met de vormen die hierboven zijn genoemd, je helpen om relevant te blijven in de dynamische digitale marketingwereld.

'post', 'posts_per_page' => 3, 'orderby' => 'date', 'order' => 'DESC' ); $the_query = new WP_Query($args); if ($the_query->have_posts()) { echo '
'; while ($the_query->have_posts()) { $the_query->the_post(); echo '
'; if (has_post_thumbnail()) { the_post_thumbnail('full', array('class' => 'featured-image')); } echo '

' . get_the_title() . '

'; echo '
'; } echo '
'; wp_reset_postdata(); } ?>
This website uses cookies to improve your web experience.