Welke vorm van content zal binnenkort belangrijker worden?
Met het stijgende gebruik van socialmedia platforms, worden bedrijven gedwongen hun content te verbreden en te versterken om zichzelf te onderscheiden. Contentmarketing is het meest invloedrijke middel dat bedrijven gebruiken om het bereik te vergroten. Contentmanagers zullen zich in de toekomst dus steeds meer moeten richten op het creëren van kwalitatief hoogwaardige inhoud.
Geschreven content
Geschreven content zoals blogs, whitepapers en artikelen zal in de toekomst altijd een belangrijke rol blijven spelen binnen het contentmarketing ecosysteem. Gedetailleerde content werkt goed bij het aanspreken van specifieke doelgroepen. Contentmanagers kunnen hiermee hun publiek bereiken en hun merkwaarde vergroten.
Visuele Content
In de toekomst zullen contentmanagers meer kijken naar visuele content. Visueel aantrekkelijke content zoals infographics, illustraties, video’s, GIF’s en foto’s zijn een goede manier om uw content te verrijken en om meer verkeer te genereren.
Hieronder een aantal voordelen van visuele content:
- Gemakkelijk te consumeren: Visuele content is makkelijker op te nemen door kijkers, meer interessant en geliefd.
- Kan meer informatie bevatten: Met visuele content kunnen grote hoeveelheden informatie worden overgebracht in kleinere beschrijvingen.
- Wordt meer gedeeld: Visuele content wordt meer gedeeld op sociale media en heeft een groter bereik.
Om ervoor te zorgen dat bedrijven in de toekomst meer verkeer kunnen genereren, is het belangrijk om visuele content in hun contentstrategie op te nemen.