Wat waarderen klanten het meest?
Klanten waarderen een aantal dingen het meest wanneer ze een koopervaring hebben.
Persoonlijke aandacht
Klanten willen welkom en begrepen worden. Ze waarderen het wanneer het personeel een persoonlijke benadering en aandacht aan hen geeft. Vermarketers kunnen hieraan bijdragen door hun klanten een persoonlijke maar relevante service te bieden.
Snel responderen
Klanten waarderen het wanneer bedrijven snel op hun verzoeken kunnen reageren. Het is belangrijk dat bedrijven hun klanten een antwoord geven binnen een korte tijd, vooral als hun verzoek dringend is.
Eerlijke prijzen
Klanten waarderen het wanneer een bedrijf eerbare prijzen hanteert. Als bedrijven kortingen aanbieden, kunnen ze klanten aantrekken die meer tevreden zullen zijn met hun koopervaring.
Goede kwaliteit producten/diensten
Klanten waarderen het wanneer ze producten en diensten krijgen van hoge kwaliteit. Een bedrijf dat kwaliteit over kwantiteit stelt, helpt klanten tevreden te stellen.
De ervaring lonend maken
Klanten waarderen het wanneer het kopen van een product of dienst aantrekkelijk en lonend is. Vermarketers kunnen hieraan bijdragen door een goede mix te bieden tussen prijs en kwaliteit.
BETERINGEN
Als een bedrijf klantensuggesties gebruikt om zijn producten en diensten te verbeteren, waarderen klanten dat zeer. Als ze worden uitgenodigd om bij te dragen aan het verbeteren van producten en diensten, zal hun tevredenheid met de koopervaring samen met hun trouw dalen.
In het algemeen zullen de meeste klanten waarderen:
- Persoonlijke aandacht
- Snelle respons
- Eerlijke prijzen
- Goede kwaliteit producten/diensten
- De ervaring lonend maken
- Verbeteringen op basis van klantensuggesties
Door een combinatie van deze zes factoren te implementeren, zullen bedrijven in staat zijn hun klanttevredenheid en -trouw te consolideren.