Wat is de maximale prijs die je voor een e-boek kan vragen?

Klant

Werk

Datum


Wat is de maximale prijs voor een e-boek?

Er komt veel kijken bij het vaststellen van de maximale prijs die je voor een e-boek kan vragen, dit is afhankelijk van individuele aspecten zoals:

Factoren waar je rekening mee kunt houden:

  • Concurrentie: Hoe concurrentiever kan je zijn met andere aanbieders?
  • Kwaliteit: Wat is de kwaliteit van je e-boek?
  • Verkoopkanaal: Door welk kanaal of kanaalen verkoop je je e-boek?
  • Marktschatting: Wat is de verwachte vraag en wat is het potentieel?

De bovenstaande factoren helpen je alleen als je ze goed in kaart hebt gebracht, je moet weten dat het verhogen of verlagen van de prijs meestal een effect heeft op je verkoop.
Als je de hoeveelheid verkoopwerkzaamheden voor elke prijs hebt geanalyseerd, kun je de maximale prijs bepalen die je voor een e-boek kan vragen.

Op het moment dat je over een vergelijkbaar product goed geïnformeerd bent, kun je beginnen met markttesten door verschillende prijzen aan verschillende klanten te bieden.
Door dit proces te herhalen, kun je de beste prijs vinden die waarde toevoegt aan de klant en waarvan jij ook kunt profiteren.

Door de verkoopprijs van je e-boek optimaal te bepalen, kun je het maximale resultaat behalen.