Marketeers, wat geeft bij jullie een hogere respons?

Klant

Werk

Datum


Hoe krijgen Marketeers een Hoger Respons?

Forceer Interactie

Als marketeer wil je belanghebbenden laten reageren op je content. Dit betekent dat je een manier moet bedenken om ze uit te nodigen om te reageren, wat je kan doen door bijvoorbeeld:

  • Oprechte vragen stellen die zorgen voor een analoog gesprek.
  • Gebruik interactieve features zoals polls en enquêtes.
  • Gebruik visuals die je publiek kunnen aanspreken.
  • Organiseer op regelmatige basis wedstrijden en giveaways.

Experimenteer met je Posting Strategie

Als je niet weet wat er bij jouw publiek het beste werkt, dan is experimenteren de beste manier om erachter te komen. Probeer verschillende soorten content op verschillende tijden. Je kunt verschillende soorten content publiceren, bijvoorbeeld foto’s, artikelen, video’s, e.d., op verschillende dagen en tijden.

Gebruik Social Media Analytics

Gebruik de analytics toegevoegd voor de diensten waarmee je content deelt, zoals Twitter, LinkedIn of Facebook. Deze kunnen je helpen bij het bepalen van wat werkt en wat niet. Zo kun je zien wanneer de meeste mensen je content lezen en wat voor inhoud zij het meest interessant vinden.

Scherm je Content Creatie

De content creatie voor je berichten is een belangrijk onderdeel van het verhogen van respons. Als je content creatieproces helder is, is het makkelijker om kwalitatief hoogwaardige content te maken. Probeer wat nieuwe dingen uit; er zijn natuurlijk nog andere vormen van content naast tekst, zoals foto’s, video’s, podcasts en live evenementen.

Groei via Jouw Publiek

Als je een gemeenschap rond je merk bouwt hou je rekening met het publiek dat al om je heen is alsmede de personen waarmee je contact probeert te maken. Probeer voor je publiek verantwoordelijkheid te nemen en hun verhalen serieus te nemen. Als je hierin slaagt zal dit zeker bijdragen aan een hogere respons.