Kledingstijl in marketingwereld
Wat is de stijl van kleding
Als je aan de marketingwereld denkt, denk je voornamelijk aan creativiteit en innovatie. Maar wat is er dan style-technisch goed in deze sectie? Hier volgen enkele gedragsregels voor mode in de marketingwereld:
- De smart casual-look staat bovenaan de kledingstijl – deze stijl bestaat uit goede, maar niet al te stijlvolle kleding. Vaak is het casual, maar toch geschikt voor een zakelijke omgeving.
- Je aantrekken naar die jouw omgeving aanvult. Als je alleen een hemdje draagt, let er dan op dat het gepast is voor het kantoor en dat het creatief is.
- De kleurencoördinatie is belangrijk. Het is een goed idee om neutrale kleuren, zoals zwart en wit, te combineren met andere kleuren.
- Wees op je hoede voor te strakke kleding. Als je kleding te strak is, kan dat soms onprofessioneel overkomen.
Wat is de perfecte look?
Het beste wat je kunt doen als je een marketinggerelateerde look wilt creëren, is casual kleding combineren met een paar elegante en stijlvolle elementen. Denk bijvoorbeeld aan een blazer; dit maakt je outfit business-proof. Tegelijkertijd geef je je outfit een mooi klassiek randje. Als je er een shirt en broek bij draagt, is een paar mooie elegante schoenen ook een goed idee. Zorg ervoor dat ze passen bij je outfit.
Het opvallendste stuk kleding dat je kunt dragen in de marketingwereld, zijn de accessoires. Neem bijvoorbeeld een goede zonnebril of een mooie hoed met je eigen stijl. Je kan er ook voor kiezen om kleur toe te voegen met interessante horloges of tassen.
Nog belangrijker dan het kleden naar je omgeving is dat je er een persoonlijke stijl aan geeft. Wees creatief en experimenteer, want dat is waar het in de marketing wereld om draait.