BouwTag

Een innovatieve start-up in de bouwwereld, van de makers van BouWatch. Nuver werkte vanaf het begin mee aan de branding en marketingstrategie.

Client:

BouwTag

Work:

Advertising, Branding, Design

Date:

2019-2022

Advertising

In het geval van BouwTag zetten we een relatief nieuw merk in de markt. De nadruk in de opbouwfase lag dan ook vooral op bereik en het winnen van marktaandeel. Vervolgens hebben we een geautomatiseerde en schaalbare marketingstrategie ontwikkeld, gebaseerd op lead generation, social media growth marketing.

Branding

Het merk BouwTag is een interessante. Het product zelf is een slimme tracker, waardoor we het in essentie over een tech start-up hebben. Tegelijkertijd hebben we tijdens de rebranding bewust gekozen voor een uitstraling die ook goed aansluit bij de - soms iets conservatievere - bouwwereld. Door samen met de oprichters kritisch te werken aan de brand identity is BouwTag is uitgegroeid tot een merk dat niet alleen betrouwbaarheid en professionaliteit uitstraalt, maar ook een naam geworden die wordt geassocieerd met vernieuwers in de bouwwereld.

Website

De website van BouwTag dient één duidelijk doel. We hebben ervoor gekozen om een gebruiksvriendelijke lead-generator te bouwen. Uiteraard volledig volgens de brand identity.

Lead generation die werkt

Voor BouwTag hebben we een volledig geautomatiseerd leads systeem gebouwd, die prospectives vanaf een advertentie leidt naar verschillende (zachte) conversies en een bijbehorende mailfunnel.

Voor een start-up van cruciaal belang, omdat er vaak nog niet direct met grote teams wordt gewerkt, dus er weinig ruimte is voor handmatig werk. Daarnaast is een systeem dat klaar is voor opschaling onmisbaar voor een bedrijf als BouwTag met groeiaspiraties.

Nuver verzorgt niet alleen de social media advertenties, maar ook alle achterliggende content zoals instructievideo's en promotievideo's met klanten.

Bekijk de video

BouwTag: Van 5.000 naar 40.000 verkochte producten

BouwTag heeft tijdens de samenwerkingsperiode een gestage groei doorgemaakt van 5.000 verkochte producten naar ruim 40.000, mede dankzij de gekozen marketing- en groeistrategiën.

Dankzij een sterke en volledige combinatie tussen herkenbare content, automatisering, focus op conversie en slim gebruik van PR is BouwTag uitgegroeid tot een merk dat niet meer weg is te denken uit de bouwwereld.

— Bekijk ons meest recente werk