hoe bouw je een online marketing team

Klant

Werk

Datum


Het bouwen van een online marketing team

Het bouwen van een effectief online marketing team is een essentieel onderdeel van elk bedrijf dat het web wil uitbuiten om zakelijk gewin te behalen. Om een effectief team op te zetten, moet u weten wie erbij betrokken moet zijn, welke vaardigheden ze moeten hebben en wat uw strategie voor online marketing moet zijn.

Bepaal de rollen

Voor het opzetten van een online marketingteam heeft u specialisten nodig in:

  • Sociale media
  • Contentmarketing
  • Zoekmachineoptimalisatie
  • Emailmarketing
  • Webinarstrategie
  • Sociale advertenties

Bepaal voor elke rol wat je nodig hebt, of het nu een fulltime professional of freelancer is, en maak een lijst met de rol-specifieke annegaatsvaardigheden, ervaringen en kwalificaties die de professionals moeten hebben.

Het proces havelen

Voordat u uw online marketingteam kunt samenstellen, hebben we een proces nodig dat de basis vormt voor uw marketinbslannen. Uw bedrijf heeft een duidelijk doel waarvoor het uw online marketingteam moet inzetten.

  • Stel een onderzoek in: Doelen, alsook concurrentie en andere relevante factoren.
  • Bepaal je doelgroep: Wie is de persoon die je bent? wat levert je?
  • Kies de juiste kanalen: Welke sociale media, zoekmachines, websites zullen uw strategie ondersteunen?
  • Creëer een contentstrategie: Welke inhoud wilt u mogelijke klanten laten zien?
  • Bepaal uw budget: Hoeveel kunt u besteden aan uw marketingcampagnes?

Opbouw van het team

Het ontwikkelen van een team met alle vaardigheden die u nodig heeft, duurt even. Maar het is een essentieel onderdeel van uw online strategie. U kunt professionele freelancers, externe online marketeers of een intern online marketingteam inhuren. Het is belangrijk om de juiste mensen in dienst te nemen die dezelfde toewijding en visie hebben als u.

Vanaf daar kunt u een duidelijke structuur voor uw online marketingteam opzetten, met wederzijdse verantwoordelijkheden, deadlines en rapporten om uw team aan te sturen. Zorg er ook voor dat u een productieve e-mailcultuur creëert om meedogenloos productieve interne communicatie te bevorderen.